New Breed Of Metal
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Recenzija: Winds of Plague - The Great Stone War [2009]

Go down

Recenzija: Winds of Plague - The Great Stone War [2009] Empty Recenzija: Winds of Plague - The Great Stone War [2009]

Postaj  artredis sri ruj 23, 2009 1:19 pm

Uvriježeno je mišljenje da je Winds of Plague bend koji sjedi na tronu jednog podpravca u modernoj metal muzici zvanog symphonic deathcore. I, kao sto svaki podpravac, egzoticne prirode kakve vec jeste, ima nekog predstavnika koji ga (je) popularizira(o) tako imamo i bendove, specifične upravo po svojoj žanrovskoj prirodi, za koje se veže nešto kao podpravac u određenoj muzici.

Ovdje je riječ o kalifornijskom šesteročlanom sastavu koji 2005. godine uzimaju ime po stihovima pjesme Uneartha “Endless” te koji svojim EP “A Cold Day In Hell” sebi garantira mjesto u kući Century Media Recordsa i put za pripremu i izdavanje debitantskog booma – albuma “Decimate The Weak” iz prosle godine, koji im priskrbljuje titulu kraljeva symphonic deathcore-a, kako je već uvriježeno mišljenje.
Jer, iako je u vrijeme uspona Winds of Plague zaista i bilo bendova, jako sličnih njima, zapravo najbližih stilskih srodnika po stilu (Abigail Williams i The Breathing Process) jedino je sastav na cijem je čelu vokal zanimljivog imena I jos zanimljivijeg izgleda – Johhny Plague uspio približiti sympho deathcore do ljubitelja modernog metala diljem planete (zahvatajuci posredno I one koje gaje ljubav prema tradicionalnijim formama metala i hardcore) a ni pojava bendova, opet diljem planete (npr. Make Them Suffer, Australija) kojima su WoP uzor – ne može biti zanemaren faktor u ovoj računici uspjeha.

"Decimate The Weak" je bio album koji je, dakle, osvojio srca mnogih. Originalan pristup sviranju deathcore-sa ispunjenim dobrom dozom još boljih riffova netipičnih za taj zvuk, varijacije vokala od hardcore harsha do dubokog growla i inhale bree-a te melodije klavijatura tamo gdje ih se samo sanjalo cuti… sve je to bila novina u postojećem deathcore zvuku koji je bio itekako dobro prihvaćen. Album je vise puta proglašavan debi albumom godine (2008.) a nerijetko koji ce ga pamtiti i po dobroj dozi nevjerovatno masnih i upečatljivih, uho-razarajućih breakdowna.

Novi album, “The Great Stone War” izlazi tačno godinu dana poslije. Kada se ima u vidu historija ovog benda i kada se “The Great Stone War” presluša nije teško doci do zaključka da su WoP željeli da kompletiraju sliku o sebi. Kompletiranje slike, odnosno aktualiziranje potencijala je po svemu vidljivo na novom albumu – I to sve na koncu izgleda kao drugo poglavlje jedne te iste priče. Naime, novi album odiše višom dozom ozibljnosti a njihov stil sa prošlog albuma je od neke, besciljne i neukrocene energije melodija konacno prešla u zacrtanu strukturu. Naravno, sada postoji i cilj a taj je pričanje jedne priče kroz album.

To je priča o ratu, razaranju, borbi, opstanku… hronika velikih ratova ispjevanim profetsko-narativnim tonom iz prvog a i iz treceg lica – dovoljno da, budući da je priča ispričana (ispjevana) u formi (intro…svaka pjesma je dio priče…outro), album bude konceptualni. Struktura pjesama je sada solidna… pjesmu kao sto je "Anthems of Apocalypse" ne možete tako ocekivati na “The Great Stone War”-u. Također, hardcore izražaj kao što je bila pjesma “Unbreakable”, kao i određeni HC djelovi pjesama su na novom našli mjesto u samo dvije pjesme – a pjevaju ih pravi HC vokali: Martin Stewart iz Terrora i Jamey Jasta iz Hatebreeda na pjesmama "Forged In Fire", odnosno "Chest And Horns". Moramo spomenuti da se na albumu našla i bonus pjesma, "Haloween", obrada Misfitsa. Vjerovatno je da su dvije spomenute pjesme a posebno ova obrada svojevrstan hommage Hardcore-u kojeg se Winds of Plague možda nikad neće odreći u stvaranju svog specifičnog sympho-deathcore stila.

Solidnost struktura (pjesama) se jednostavno može iskazati ovako: gitare su u prvom planu dok su bubanj, vokal i klavijature pozadina. Bubanj sada ima mnogo manju ulogu i možda će zamjerke biti upravo na taj segment. Vokal je mogao biti jasniji ali vjerovatno bi se narusila harmonija njegovog basa (kroz polugrowl i duboke harshove) i gitara koji su na višoj frekvenciji, no ipak…; klavijature su samo u određenim i kratkim trenucima u prvom planu a posebno se ističu kada su breakovi u pitanju. Oni daju i boju I dubinu ovom zvuku. Iskorištene su na originalan način i bez njih bi izostao efekat story-tellinga. Jer zaista, kada slušate ovaj album imate osjećaj da ste uvučeni u svijet fantazije, kao onom svjet Warcrafta i da prisustvujete opjevanim epskim događajima. Čini mi se da je sve u novijem stilu muzici WoPa sve prilagođeno tome.

Posebno bih izdvojio pjesme "Forged In Fire", "Approach The Podium", "Chest And Horns", "Our Requiem" te "The Classic Struggle" (na kojoj gostuje Mitch Lurker iz Sucide Silence-a a klavijaturistkinja Kirsten Randall pjeva refren) koje zaslužuju najviše ocjene. Ni obrada pjesme "Halloween" od Misfitsa uopšte nije loša i jako zanimljivo zvuči budući da WoP ne skreću mnogo od pravca kojim su se kretali (što se stila barem tiče) tokom cijelog albuma.

Mišljenja sam da WoP sa "The Great Stone War" albumom neće izgubiti več stečene fanove, odnosno već izazvano interesovanje koje su stekli prethodnim izdanjem. Vjerovatnije je da će novim albumom izazvati ne samo interesovanje već i respekt jer zaista - ovaj album je pomak od prethodnog kao što je već kazivano gore u tekstu. Zanimljivo će biti pratiti WoP u budućnosti i vidjeti šta će nam to spremiti sljedeće. Ako bude nešto kao i do ovog albuma ili nešto kao na novom albumu (nešto ozbiljno i konceptualno) ili možda nešto treće - vjerujem da ćemo ih opet slušati. Jer WoP je WoP - suveren sympho-deathcore-a koji ne razočarava - kako već glasi uvriježeno mišljenje koje će se održati, upravo zahvaljujući "The Great Stone War"-u.

by Artredis
artredis
artredis