Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Recenzija: The Black Dahlia Murder - Deflorate

Go down

Recenzija: The Black Dahlia Murder - Deflorate Empty Recenzija: The Black Dahlia Murder - Deflorate

Postaj  artredis uto vel 02, 2010 10:22 pm

Recenzija: The Black Dahlia Murder – Deflorate

2009. godina je za najluđi melodeath bend na svijetu- The Black Dahlia Murder (TBDM) bila i te kako polodna i uspješna. Nakon izdavanja prvog DVD-a „Majesty“ u kojemu su na display stavili svoje jackass zgodozdovštine i neograničen smisao za humor koji je jedan od dvije osobenosti ovog sastava..., izdali su i četvrti album po redu: Deflorate. Naziv albuma bezobraznike će odmah asocirati na gubljenje nevinosti, razdjevičavanje. Ali, ako poslušamo album i pažnju obratimo na tekstove kojima muzika daje ton doći ćemo do zaključka da je čitav album čista suprotnost njihovom zajebantsko-humorističkom imidžu.

Tekstovi u interpretaciji, još jednom fenomenalnog, Trevora Strnada na kojeg ćemo se uskoro vratiti su drugačiji nego na prethodnim albumima a njihovim se saslušavanjem/iščitavanjem zaključuje da je riječ o konceptualnom albumu. Lirički dio albuma počinje satanističkim pjevovima a završava ogoljavanjem racionalističkog i posthumanističkog bezbožnog čovjeka koji se moli svojim sadašnjim i budućim tehnološkim izumima. U sredini teksta kao cjeline zanimljiva su preklapanje medijavelstičkog mraka i staleških odnosa (visočanstvo, izdajnici, tron, kraljevstvo) sa pjevovima o čuvovištima od kojih je glavni prikazan na coveru albuma kako pali čovjeka kao žrtvu pred svojim tronom („Throne of Lunacy“). Ovo jeste tipično za death metal: mrak, dijabolizam, okultno i prijeteće – prikladni opisi za tekst albuma generalno.

S tim, da tekst završava već spomenutim razdjevičavanjem bitka modernog, post-humanističkog čovjeka koji samouvjereno i očajnički vrišti kako će se vratiti u život kao feniks (kada to bude medicinska tehnologija dozvolila). Upravo ova posljednja pjesma „I Will Return“ jeste najbolja na albumu i podobro se razlikuje od ostatka albuma koji je najbiži prethodnom „Nocturnal“-u iz 2007. god. Ta pjesma označava onaj trenutak na albumu koji vraća u stvarnost iz transa izazvanog pakleno brzom i nabrijanom mjuzom koja milosti slušaocu/telju ukazuje tek na periodičnim (ali čestim) solažama. „I Will Return“ je jednostavno posebna pjesma koja možda označava ono što ćemo od Crne Dalije čuti u budućnosti – ako budemo imali sreće.

Inače, album je poprilično uravnotežen i to nekada može dovesti do osjećaja monotonije (posebno u sredini albuma). Pjesme na početku: „Black Valor“, „Necropolis“ i „Selection Unnatural“ su pjesme epskih, melodeath/metalcore riffova i zujalica savršenog ritma i balansa vokalnih stilova pjevanja. Sredina albuma i nije nešto pretjerano vrijedno osvrta.
Da se vratimo na Trevora. Ovaj vokal, koji je možda i najsvjetlija tačka ovog benda, je na ovom albumu odlično odradio svoj zadatak. Smjene high-pitch screamova, growla i deathcore harsh/screma zvuči samo tako... Meni se čini kao da je Trevor vokal i ove stilove vježbao pjevajući Nietzche-ove redke iz „Rođenja tragedije“: čvrstim stilom one o Apolonu a divljim visokim one o Dionisu. Trebalo bi još spomenuti i novog člana (ex-Arsis) Ryan Knighta, koji se nije baš istakao previše ali je i on svoj posao solidno odradio.

Šta još reći? TBDM su jedni od najpoznatijih i najzabavnijih melodic death metal bendova na svijetu koji osvjetljavaju obraz metalcore/deathcore-a kod pobornika tradicionalnijeg ekstremnog metala. Pored toga su i jedni od najutjecajnih bendova na svijetu i najvećih predstavnika modernog metala. Uradili su sasvim solidan album ali objektivno zaslužuje nižu ocjenu od „Necropolis“-a i „Miasme“, posebno ako imamo u vidu da zadnja pjesma na albumu nagovještava jedan jači i inovativniji TBDM u budućnosti. No, svejedno su majstori smrti i komedije uspjeli natjerati publiku da skaču, fanove da bangaju a mrzitelje da se jedu... I za kraj moram, a što će onima koji su naslušani albuma možda staviti osmjeh na lice, naglasiti dva momenta u pjesmi „Necropolis“ i to na refrenima, koja govore možda i više od ovog teksta koji ste pročitali:
„Bring forth a wrath of cleansing fire
Here now in mankind's bleakest hour“,
pa onda mosh, malo banga i epski momenat: